Zde můžete položit nový dotaz odbornému lékaři
či specialistovi nebo si přečíst řadu předešlých odpovědí.

Záněty žil
Položit nový dotaz
Trombóza po nasazení sádry na DK
Pohlaví nezadáno, 37 let, Karlovy Vary
2016-06-20 15:12
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Před 3 měsíci jsem měla úraz DK a po nasazení sádry jsem dostala trombózu. Nasazeno Xarelto. Kvůli modrání nohy a mrznutí prstů nasazen Detralex. Po 2 měsících stálá bolest, nedošlápnu na chodidlo, noha v klidu bolí. Z lýtka jde bolest do podkolenní jamky a stehna. Při delším sezení nebo stání noha rudne. Bylo mi uděláno sono, kde se ukázalo, že trombóza stále je. Byl mi nasazen anopirin a xarelto, bolest stále stejná. Je možné, aby po 3 měsících se tromb nerozpustil? Jsem stále na neschopence, chodím o berlích a nevím, co tedy mám dále očekávat. Jak se té bolesti zbavit a toho trombu? Jsem už zoufalá, děkuji za odpověď.
MUDr. Josef Rotnágl
2016-06-20 15:12
Dobrý den, je složité říci, co z potíží je následkem úrazu a co způsobila žilní tromboza. Nicméně léčba je dle Vašich informací vedena řádně a dle pravidel, pouze bych nedoporučoval kombinovat s Xareltem Anopyrin vzhledem k zvýšenému riziku krvácení. Že se sraženina po třech měsících nerozpustí, není bohužel vůbec neobvyklá záležitost a v některých případech může po tromboze žíla zůstat celoživotně uzavřená. Navrhuji pokračovat v terapii Xareltem, užívat kompresivní punčochu a pokud možno s končetinou pohybovat a chodit. Kontrolu ultrazvukem považuji za smysluplnou nejdříve za další tři měsíce.
Je možná rekanalizace hluboké žilní trombózy po delší době?
Pohlaví nezadáno, 47 let, Ústí
2016-06-06 10:15
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je stále ještě možnost rekanalizace hluboké žilní trombózy na krku po více než 13 měsících? Užívám xarelto. Dále bych se chtěla zeptat, zda mohu absolvovat léčbu tinitusu v barykomoře? Cévní lékař mi to nedoporučil, nemají zkušenost v souvislosti s trombosou. Nyní mám asi 14 dní brnění končetin dolních i horních, souvisí to s podávanými léky? Děkuji za odpověď.
MUDr. Josef Rotnágl
2016-06-06 10:15
Dobrý den, pokud je žíla dosud uzavřená, pak považuji po tak dlouhé době pravděpodobnost rekanalizace za velmi nízkou, i když ne vyloučenou. S baroterapií u trombozy zkušenost nemám, ale vzhledem k tomu, že změny tlaku v letadle jsou považovány za rizikový faktor pro vznik trombozy a embolie, bych Vám to ani já nedoporučoval. Brnění v končetinách dle mého názoru s léčbou Xareltem nejspíše nesouvisí, obrátil bych se na neurologa.
Je bezpečný let s trombózou?
Pohlaví nezadáno, 37 let, Praha
2016-06-02 02:04
Dobrý den, jsem na dovolené a 4 dny po letu mi zde doktor diagnostikoval trombozu v LDK, dostávám 2 x denně fraxiparine již 7 dní, mám stálé bolesti v lýtku a podkolení jamce, ale již ne tak intenzivní, většinou po chůzi a večer, když je noha v klidu. Již mám povolení k odletu - je pro mě let nebezpečný či nikoli? Let bude trvat 7 hodin. Děkuji.
MUDr. Stanislav Šárník
2016-06-02 02:04
Dobrý den. Pokud si aplikujete Fraxiparin 2x denně, neměl by být let v letadle nebezpečný. Důležité ale je, aby byla dávka adekvátní, to znamená - pokud je Vaše hmotnost kolem 60 kg, tak 2x denně 0,6 ml Fraxiparinu (pokud kolem 80 kg, tak 2x 0,8 ml). Děkuji za dotaz.
Další tromboza při užívání Xarelta?
Pohlaví nezadáno, 39 let, Černošice
2016-05-26 21:32
Dobrý den, je možné při užívání xarelta 15 mg 1x denně prodělat další trombozu? Již týden mám lýtko oteklé a bolestivé. Moc děkuji.
MUDr. Josef Rotnágl
2016-05-26 21:32
Dobrý den, není mi jasné, proč užíváte Xarelto v této dávce, protože běžné dávkování po tromboze je 20mg jednou denně. Jinak pravděpodobné to není, ale zcela vyloučené také ne. Takže určitě navštivte lékaře, který Vás pro trombozu léčí.
Návaly horka v oblasti pod kolenem
Muž, 25 let, Kladno
2016-05-21 09:46
Dobrý dne, již 5. den cítím návaly horka v oblasti pod kolenem na vnější straně. Tento nával horka nastane i několikrát za hodinu a pociťuji ho přes celý dne v nepravidelných intervalech, ale žádné jiné problémy nemám. Žádný otok nebo bolest. Jestli se situace nezmění, půjdu raději preventivně k lékaři, ale rád bych věděl, o co by mohlo jít. Pokud s takhle málo informacemi dokážete něco určit, budu Vám vděčný. Děkuji a přeji hezký den.
MUDr. Stanislav Šárník
2016-05-21 09:46
Dobrý den. Potíže by mohly souviset s kolenem nebo se žilním systémem. Ano, raději zajděte k lékaři, dle jeho uvážení Vás odešle event. ke specialistovi - cévnímu lékaři. Děkuji za dotaz.
Pocit horka po prodělané žilní tromboze
Muž, 43 let, Praha
2016-05-19 21:21
Dobrý večer, jsem asi dva měsíce po hluboké žilní tromboze lýtka. Beru 2x denně Eliquis a ráno Dettralex. Postupem času, kdy jsem pracovně vytížen, mám nohu v místě trombozy teplou až horkou, ale nebolestivou a neoteklou. Co s tím mám dělat a srovná se to časem? Děkuji.
MUDr. Stanislav Šárník
2016-05-19 21:21
Dobrý den. Ano, časem by se to mělo srovnat. Záleží ale také na tom, jak končetinu zatěžujete, jestli ji máte v průběhu dne dole, sedíte nebo stojíte. Rozhodně musíte nosit kvalitní kompresivní punčochu, KT II. Eliguis 2x denně po dobu min. 6 měsíců. Dále poté dle efektu a klinických potíží. Děkuji za dotaz.
Dovolená po hluboké žilní tromboze, vysazení Xarelta
Pohlaví nezadáno, 34 let, Zlín
2016-05-18 21:00
Dobrý den, 30. března 2016 jsem prodělala hlubokou žilní trombozu v pravém lýtku. Nyní užívám xarelta 20 mg jednou denně a noha je v klidu. V červenci máme jet do Chorvatska na dovolenou, tak jsem se chtěla zeptat na váš názor, jestli je to vhodné. Hematolog mi to nezakazuje, ale obvodní doktorka má jiný názor. A ještě jedna otázka: Jaká je pravděpodobnost, když mi vysadí xarelto, jestli se mi tromboza může znovu vrátit tak bolestivá jako poprvé. Děkuji za odpověď, Helena
MUDr. Stanislav Šárník
2016-05-18 21:00
Dobrý den. Pokud již nemáte potíže, užíváte Xarelto a v době dovolené ho budete nadále užívat, můžete klidně na dovolenou k moři. Jenom se prosím neslunit. Jinak trombosa se opravdu může vrátit, proto je nutné vysazovat po antikoagulaci opatrně, klidně ji ponechat raději i déle přes léto. Děkuji za dotaz.
Bolest Achillovy šlachy II
Muž, 28 let, Šlapanice
2016-05-17 09:51
Dříve jsem posiloval tvrději a to bez obuvi nebo jen v klasické nezdravotní obuvi. Chci si koupit speciální podkolenky a víc chodit na masáže, ale bojím se, až bych začal více posilovat, že to bude znova. Je něco na podporu žilního systému nebo doplnění některých látek, či vitamínů? Každý den se protahuji a pomalu s nohou cvičím. Děkuji. Kučera
MUDr. Stanislav Šárník
2016-05-17 09:51
Dobrý den. Ano, existují venotonika a kompresivní terapie, KT II. Toto ale vše lépe po konzultaci se specialistou angiologem - viz moje předchozí doporučení. Děkuji za dotaz.
Bolest Achillovy šlachy
Muž, 28 let, Šlapanice
2016-05-17 09:41
Dobrý den, je mi 28 let a vážím kolem 88 kg při výšce 185 cm. Pár dnů mě bolela Achillova šlacha na levé noze, po 2 dnech přestala a bolela pravá, druhý den se to opět vrátilo na levou a pravá bolela dost méně, ale asi po 3 dnech jsem jel na pohotovost. Doktor mi sdělil, že mám tedy zánět, dal mi speciální ortézu, náplasti tisugel a k užívání 1 tab. denně Diclofenac 75 mg a nechal mi alespoň 3 týdny doma. Už je to 10 dní a moc se to nelepší. Když si sundám ortézu, mám nohu od lýtka dolů úplně ledovou, snažím se už opatrně protrahovat a chodit, pořád tedy s berlemi. Při došlapu mi brní chodidlo, to nevím, jestli je to tím, že není dostatečně prokrveno. Ale prý se to může opět vrátit a když bych chtěl začít víc posilovat, tak mám počítat s tím, že se to vrátí. Děkuji mockrát za odpověď. Pěkný den.
MUDr. Stanislav Šárník
2016-05-17 09:41
Dobrý den. Potíže mohou být od Achillovy šlachy, ale mohou být i cévní. Bude lépe, když si necháte raději vyšetřit cévy - vyšetření u specialisty, angiologa. Jste z Brna, klidně se objednejte ke mně. Viz moje webové stránky angiologiebrno.cz. Děkuji za dotaz.
Potíže po výronu na LDK, žilní trombóze
Pohlaví nezadáno, 37 let, Karlovi Vary
2016-05-16 13:38
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Před měsícem jsem měla výron na LDK, po nasazení sádry jsem dostala trombozu. Sádru mi ihned sundali, nasadili Xarelto 2-1 po 1 měsíc, dále 1 tabletu denně. Noha, hlavně prsty, mi začaly mrznout a modrat, na to mi daly Detralex 3-1, noha se zlepšila, ale teď mám potíže došlápnout na chodidlo, hrozně štípe, bolí mě celý nárt, štípou mě prsty na nohou, špatně s nimi hýbu, při pohybu bolí. Bolí mě celé lýtko, při delším stání (chodím o berlích) je noha těžká a rudne. Můžete mi říci, co by to mohlo být? Děkuji za odpověď.
MUDr. Josef Rotnágl
2016-05-16 13:38
Dobrý den. Potíže mohou být ještě od výronu nebo je může způsobovat tromboza s poruchou odtoku krve z nohy - je to závažný stav, proto může bolet. Detralex je dobrá volba, ale nejdůležitější je rozpouštění trombozy Xareltem. Dodržujte režimová opatření - ukládejte končetinu do vyvýšené polohy, noste kompresivní punčochu nebo bandáž, sprchujte končetinu chladnou vodou, lokálně 2x denně potírejte Liotonem nebo Hirudoidem. Potíže by se měly postupně zmírnit.