Zde můžete položit nový dotaz odbornému lékaři
či specialistovi nebo si přečíst řadu předešlých odpovědí.

Otoky nohou
Položit nový dotaz
Večerní otoky DK 3-letého syna
Muž, Věk neuveden, Písek
2017-06-18 21:42
Dobrý den, mám 3 léteho syna, kterému se objevily otoky nohou, vždy navečer při vysokých letních teplotách, byli jsme hospitalizováni v nemocnici a řekli nám pouze, že je to zvláštní a nikdo nám neuměl odpovědět, co s nožičkami má. Otok se objeví navečer, na nožičky se nechce ani postavit a ráno jsou nožičky v pořádku a krásně běhá celý den. Nemohli byste mi, prosím, doporučit nějaké vyšetření, které podstoupit? V nemocnici brali pouze moč, výtěry z krku a konečníku a odběry krve, sono ledvin má v pořádku. Moc děkuji za odpověď.
MUDr. Josef Rotnágl
2017-06-18 21:42
Dobrý den. Nejsem dětský lékař a s léčbou a vyšetřováním dětí nemám zkušenosti. Navrhoval bych vyšetření žilního systému nohou, pánve a dolní duté žíly (céva v bříšku) a srdeční funkce. Stran toho co dělat - vyhýbat se vysokým teplotám a snažit se v průběhu letních dnů nožičky chladit, například chladnými sprchami.
Otok na prstech, nártu a kotníku po vyndání bradavice
Pohlaví nezadáno, 54 let, Roudnice nad Labem
2017-06-17 20:32
Dobrý den, 12. května jsem byla na vyndání bradavice zarůstající do bříška na chodidle levé nohy. Od té doby se mi vytvořil otok na prstech, nártu a okolo kotníku. Studený obklad nepomáhá, ani lék (doporučený lékařkou) Aescin-Teva, který jsem brala 10 dní 3xdenně po 2 prášcích. Vyšetření cév a žil bylo v pořádku. Už je to měsíc a otok neustupuje, občas mě chodidlo brní. Prosím, nevíte, jak se otoku mohu zbavit? Předem děkuji za odpověď, I. Bartošová
MUDr. Josef Rotnágl
2017-06-17 20:32
Dobrý den. Pokud není problém v žilním systému, je možné, že došlo k poškození nebo infekci lymfatických odvodných cest - zde bych navrhoval vyšetření funkčnosti lymfatického systému, takzvanou lymfoscintigrafii a případně bych pak výsledek konzultoval na specializované lymfologické ambulanci. Jinak na otoky bych navrhoval zatím zkusit Detralex.
Bolest kolene, oteklé dolní končetiny
Pohlaví nezadáno, 51 let, Hradec Králové
2017-06-02 20:14
Dobrý den, stále mám oteklé kotníky a poslední dny mám oteklá i celá chodidla, mám je jak když jsem do nich dostala několik žihadel. Ke všemu mě bolí koleno, před půl rokem jsem dostala injekci a to mě pomohlo, absolvovala jsem i rehabilitace a nyní při opakované bolesti kolena mně pan doktor dal pouze rehabilitace s tím, že injekci uvidíme, až jak zaberou rehabilitace. Než-li jsem dorazila domu, koleno mě rozbolelo a mám ho oteklé, nemohu se na něho postavit, tak nevím. Taky mám po celém těle, hlavně nohou, hodně velké tukové boule a nevím, co s tím a zda to nemá za následek ty otoky. Prosím o radu, děkuji.
MUDr. Stanislav Šárník
2017-06-02 20:14
Dobrý den. Podle Vašich informací bych soudil, že potíže jsou od artrosy v kolenu. Musí se nejdříve řešit primárně koleno. Poté dle efektu léčby. Na otoky bych tč doporučil např. Mobivenal micro, možno koupit bez rp. Děkuji za dotaz.
Velký otok lýtka po sundání sádry
Muž, 29 let, Pelhřimov
2017-05-20 22:37
Dobrý den, manželovi sundali po 6 týdnech sádru (poškozené vazy na obou stranách kotníku) a druhý den mu hrozně oteklo lýtko a je velmi bolestivé. Dost nohu zatížil. Odezní samo nebo jak tomu pomocí? Děkuji.
MUDr. Stanislav Šárník
2017-05-20 22:37
Dobrý den. Bude lépe nechat udělat raději cévní vyšetření k vyloučení žilní trombosy. Kontaktujte praktického lékaře nebo pracoviště, kde byl s úrazem sledován. Děkuji za dotaz.
Bolest v pravé DK - nejvíce nad kotníkem
Pohlaví nezadáno, 49 let, České Budějovice
2017-04-26 10:22
Dobrý den, cca od ledna mám bolest v pravé noze. Bolest se jakoby stěhuje, někdy mě bolí nárt, někdy bolesti přechází až téměř k prsteníčku a malíčku, nejvíce a nejčastěji mě však bolí noha pod kotníkem - přes den, když došlápnu jinak než na plocho nebo při nazouvání boty, v noci mě pak bolest i budí a musím se jít projít, abych to zmírnila. Mám na obou patách patní ostruhy cca 1 cm, které jsou v současné době ale v klidu (přeléčeno 2016 ozařování, injekce ortoped). Obvodní lékař mi řekl, že to může být žilní nedostatečnost a dal mi léky. Po týdnu užívání se stav nelepší, spíše je bolest intenzivnější. Je váš názor na to, že to mohou být žíly stejný? Noha mi v počátcích bolesti hodně otékala, teď už málo. Palčivá bolest občas projede až ke kolenu.
MUDr. Josef Rotnágl
2017-04-26 10:22
Dobrý den. Na mě Vaše potíže působí spíše jako plochonoží nebo dráždění nervů v periferii končetiny. Na prvním místě bych doporučoval provést ortopedické, případně i neurologické vyšetření a dle výsledku pak doplnit cévní vyšetření cévního systému končetiny.
Tmavá skvrna na chodníku a teplejší levé lýtko
Pohlaví nezadáno, 59 let, Hradec Králové
2017-04-10 13:06
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, po opakované sklerotizaci a ochrnutí po operaci páteře mi stále otékají nohy. Na kotníku mám tmavou skvrnu a levé lýtko je stále teplejší. Lékaři se k tomu nevyjadřují, jen, že mě čeká operace do budoucna. Moje babička měla bércové vředy a velké potíže. Nechci se toho taky dožít. Poradil byste mi, prosím, co dělat, případně jak se vyhnout operaci? Nosím zdravotní punčochy. Moc děkuji za odpověď. Zdena Nováčková
MUDr. Josef Rotnágl
2017-04-10 13:06
Dobrý den. Pokud se Vám cévní specialista, který prováděl ultrazvukové vyšetření, vyjádřil, že je vhodné odstranění žil, které otoky a tmavou skvrnu způsobují, pak bych uvažoval, zda jít na klasickou operaci či jiné, například laserové ošetření. Potíže, způsobené poruchou funkce žilního systému, se dají kompenzovat režimovými opatřeními, které rozvoj choroby zpomalí, ale úplně ji nezvrátí. Sem patří nošení kompresivních pomůcek, ukládání končetin do vyvýšené polohy, cvičení, chladné sprchy, případně užívání venotonik. Rádo se stalo.
Může vzniknout otok při užívání léku Prestance?
Pohlaví nezadáno, 53 let, Hradec Králové
2017-04-05 09:13
Dobrý den, před 2 dny jsem dostala od lékaře prášky na tlak Prestance 5m. Dnes mi otekla holení kost. Může to být od léku Prestance?
MUDr. Stanislav Šárník
2017-04-05 09:13
Dobrý den. Ano, jedná se o kombinovaný preparát, obsahuje látku amlodipin a tato může dělat otok. Děkuji za dotaz.
Kam aplikovat injekce Zibor při rakovině?
Pohlaví nezadáno, 39 let, Jihlava
2017-03-27 20:23
Dobrý den, moje dcera onemocněla rakovinou děložního čípku. Po první chemoterapii ji otekly obě dvě nohy, nemůže chodit. Dostala injekce Zibor 1x denně. Protože má obě nohy tvrdé, nedaly se injekce do nohou píchat, vytékaly ven. Do břicha to také nejde, má vodu v břiše, tak pícháme do rukou, které jsou tak slabé, že tam je jenom kůže a po vpichu teče trochu krve. Co dělat, aby se to zlepšilo, nikdo neporadí. Má jíst, ale nemá chuť, už nevíme, jak pokračovat dál? Dceři je 39 let. Můžete poradit? Matka. Děkuji.
MUDr. Stanislav Šárník
2017-03-27 20:23
Dobrý den. Aplikace injekcí je možná prakticky kdekoliv, kde je podkožní tuk. Nejlepší je to na břiše, nebo na hýždích. Nebojte se a klidně injekce aplikujte do podkoží na břiše, zde se to i nejlépe vstřebává. Pokud Vám to nejde, tak si je nechte aplikovat třeba zdravotní sestrou u nejbližšího praktického lékaře. Děkuji za dotaz.
Bolesti lýtek, mravenčení, pnutí, quot;bubláníquot;
Pohlaví nezadáno, 33 let, Ostrava
2017-02-23 21:05
Dobrý den, již několik týdnů mám bolesti lýtek, mravenčení, pnutí, jakoby bublání. Byla jsem odeslána na cevní a ortopedické vyšetření - oba negativní. Začala jsem užívat Tebokan a magnezium a trochu se to zlepšilo, ale jedno lýtko mám stále o necelé 2 cm širší. Čím to může být? Děkuji za odpověď.
MUDr. Josef Rotnágl
2017-02-23 21:05
Dobrý den. Pokud to nezjistil cévař při ultrazvukovém vyšetření, pak já to na základě Vašeho popisu potíží těžko zjistím. Nevím, co Vám všechno a jak důkladně vyšetřili. Mohlo by se jednat o například žilní nedostatečnost či lymfedém. Navrhl bych užívat kompresivní punčochu či bandáž a zkusit Detralex a rozhodně záležitost dovyšetřit.
Oteklá, tvrdá a červená noha po prodělané trombóze
Pohlaví nezadáno, 55 let, Pecky
2017-02-23 19:05
Dobrý den, jsem rok po operaci top kolena, po 5 měsících po operaci jsem dostla trombózu, po čase bylo již vše v pořádku, ale nyní už mně měsíc noha natéká - kotníky ani nárt nejsou vidět a mám ji tvrdou a červenou. Lékař mi předepsal Warfarin a Detralex, bohužel se nic nelepší, je to horší. Pracuji na 12h směnách, sedím, mohu i stát, práce je lehká. Nohu už nemohu ani dostat do bot a to mám opravdu zdravotní. Už nevím, kam se obrátit. Děkuji za radu. Kulichová
MUDr. Josef Rotnágl
2017-02-23 19:05
Dobrý den. Může se jednat o opakování trombozy, při kterém je nasazení Warfarinu na místě, ale mohlo by se jednat o lymfedém, který po operacích kolene často vzniká. Nechal bych jistě provést cévní vyšetření s provedením ultrazvukového vyšetření, protože léčba trombozy a lymfedému se výrazně liší. O dalším postupu by Vás měli poučit na cévní ambulanci, kde Vám provedou ultrazvuk.